Παναγόπουλος:"Δέχθηκα παρεμβάσεις πράγμα που με έθιξε"


Ο πρώην τεχνικός της ΑΕΛΚωνσταντίνος Παναγόπουλος, φιλοξενήθηκε τηλεφωνικά στην εκπομπή του Best FM 93,9 «Colpo Grosso» του Χρήστου Ευθυμίου. Ο πρώην τεχνικός των Βυσσινί, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε για να στήσει την ομάδα μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα προετοιμασίας, στους λόγους για τους οποίους αποχώρησε, αλλά και για τις σχέσεις του με την Ερασιτεχνική, τον φετινό χρηματοδότη της ΑΕΛ αλλά και τους παίκτες.
Aναλυτικά η συνέντευξη:

Πως αποφασίσατε να έρθετε στην ΑΕΛ, ξέροντας πως δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος να στηθεί μια ομάδα; Πόσο δύσκολο ήταν αυτό;
«Ουσιαστικά, δεν υπήρχε άγχος και φόβος. Απλά ήταν μια δική μου προσπάθεια να αφυπνίσω τον κόσμο, πως η φετινή χρονιά δεν θα είναι εύκολη. Είναι δύσκολο να κάνεις μια ελλειπέστατη προετοιμασία και στην συνέχεια να μπαίνεις στο γήπεδο και να παρουσιάζεις αυτό το θέαμα. Από εκεί και πέρα, μπήκαν οι βάσεις και τα θεμέλια. Στο πρώτο παιχνίδι, αν και είχαμε φάσεις πήγαμε στην παράταση. Εγώ προσωπικά δεν είχα πει ποτέ ότι θα κάνουμε το 30 στα 30, ή ότι θα βάζουμε πολλά γκολ σε κάθε αγωνιστική. Παρ’ όλα αυτά πιστεύω ότι κάναμε κάτι καλό».
Μετά την φυγή σας, σταμάτησαν να δίνονται ευκαιρίες σε νεαρούς παίκτες. Στην ομάδα υπάρχουν πολλά ταλέντα, που με την κατάλληλη δουλειά μπορούν να παν μπροστά. Πείτε μας δυο λόγια για την δουλειά που κάνατε μαζί τους.
«Εγώ, βρήκα πολλά παιδιά που ανήκαν στα τμήματα υποδομών και εισηγήθηκα για μερικά παιδιά. Κάλεσα κάποια παιδιά τα οποία ξεχώρισα, που ήταν 9 παιδιά και από αυτούς παρέμειναν οι 4. Οι άλλοι 5 πήγαν να δοκιμαστούν και σε κάποιες άλλες ομάδες του Νομού και να πάρουν παιχνίδια. Εγώ θέλω να δουλεύω με νεαρούς ποδοσφαιριστές και πιστεύω ότι ήμουν πάντα δίκαιος με τους παίκτες μου. Κανένας παίκτης δεν πήρε χαριστικά θέση στο σχήμα. Το έχω ξαναπεί ότι στην Λάρισα υπάρχει ταλέντο και είναι καλό να δίνεις εμπιστοσύνη στους νεαρούς ποδοσφαιριστές. Χαίρομαι που κάποια παιδιά ήδη διακρίνονται και βρίσκονται στην Εθνική, όπως ο Δημήτρης ο Τζουμάκης».
Πολλοί ξαφνιάστηκαν από την φυγή σας μετά το ματς με τον Οικονόμο Τσαριτσάνης, αλλά κανείς δεν έμαθε τον λόγο.
«Ουσιαστικά έχω απαντήσει με την τοποθέτηση μου μετά τον αγώνα. Υπήρχε και μεγάλη ψυχολογική πίεση. Είναι διαφορετική η παραίτηση από την αποχώρηση. Εγώ αποχώρησα, γιατί δεν με κάλυπτε η κατάσταση. Είδα μέσα στο γήπεδο μια ομάδα που πιστεύω ότι δεν ήταν η δική μου. Από εκεί και πέρα, υπήρχαν και κάποιες συμπεριφορές και πρακτικές που με ενόχλησαν».
Μπορείτε να γίνετε λίγο πιο συγκεκριμένος;
«Προσπάθησα να αναδείξω το γεγονός ότι έχει χαθεί η επικοινωνία. Το μήνυμα μου ήταν ξεκάθαρο. Μέσα σε κάθε εβδομάδα, πάντα υπήρχε κάτι που διατάρασσε και χαλούσε την συνοχή της ομάδας. Υπήρχαν πολλές περίεργες καταστάσεις, με αποκορύφωμα την εβδομάδα πριν το παιχνίδι με την Τσαριτσάνη. Υπήρξε το πρόβλημα με τον γυμναστή, προσπάθησα να το λύσω και τελικά λύθηκε μετά από δυο μέρες. Κάποιοι προσπαθούν να δείξουν ότι η ομάδα δουλεύει πάνω σε επαγγελματικά πρότυπα, αλλά αυτό δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα. Συγκεκριμένα και για το προπονητικό κέντρο είχα κάνει τις εισηγήσεις μου, μιας και η κατάσταση στα γήπεδα «Μητσιμπόνας» δεν είναι η καλύτερη, αλλά 3 μήνες που ήμουν στην ομάδα δεν άλλαξε κάτι. Ακόμα και στο άβατο των αποδυτηρίων, που προσπαθούσα να το διαφυλάξω, είχαμε κάποιες ενοχλήσεις. Εγώ δέχτηκα μέχρι και χαρτί να αλλάξω ώρες προπονήσεων, να αλλάξω κάποιο φιλικό και λοιπά. Αν αυτό δεν είναι παρέμβαση τότε τι είναι. Αυτό ήταν παρέμβαση στην δουλειά μου και με θίγει ως επαγγελματία προπονητή».
Με το που φύγατε, ανέλαβε άλλος προπονητής και αυτό που βλέπαμε στο γήπεδο δεν είχε καμιά σχέση με αυτό που βλέπαμε όσο ήσασταν εσείς. Μετά από μια ελλιπέστατη προετοιμασία, μπορούσε να γίνει μια καλή διαχείριση της ομάδας μέσα στην χρονιά ώστε η ομάδα να παρουσιάζει καλό πρόσωπο;
«Εγώ προτίμησα να κάνω μια συγκεκριμένη προετοιμασία. Αν θυμάστε στα πρώτα παιχνίδια, ο Γκούρτσας που τώρα είναι πρώτος σκόρερ δεν είχε πάρει θέση βασικού. Τότε θεωρούσα πως η ομάδα είχε να δώσει ακόμα περισσότερα. Τότε, μάλιστα είχαμε κατηγορηθεί γιατί δεν καθαρίζουμε τα παιχνίδια από τα πρώτα λεπτά και γιατί δεν βάζουμε 7 και 8 γκολ. Πιστεύω ότι όταν δουλεύεις σωστά όλα γίνονται. Θεωρώ ότι η ομάδα είχε να δώσει κι άλλα. Η φετινή χρονιά ήταν ευκαιρία, πέρα από την άνοδο, να μπουν θεμέλια, ώστε να γίνει κάτι καλό. Η λέξη αναγέννηση, είναι πιο δύσκολη στην πράξη από τα λόγια. Εμένα το στοίχημα μου, ήταν να κερδίσω τρία παιδιά, τον Μπλέντι, τον Καρανίκα και τον Παπαϊωάννου. Ναι μεν η χρονιά κερδήθηκε και ανέβηκε, αλλά έπρεπε να αναδειχτούν και κάποια νέα παιδιά».
Ποιες ήταν οι σχέσεις σας με τον χρηματοδότη της ΑΕΛ, κύριο Βαγγέλη Πλεξίδα;
«Οι σχέσεις μας ήταν αυτές που θα έπρεπε να υπάρχουν, ανάμεσα σε έναν χρηματοδότη και έναν προπονητή. Από εκεί και πέρα, οι επαφές μας ήταν ελάχιστες. Από εκεί και πέρα, 2-3 φορές που ήθελα να επικοινωνήσω για κάποιες προσωπικές υποθέσεις βρήκα κλειστές πόρτες και μιλούσα με τον κύριο Γαλανακόπουλο. Αλλά, επικρατούσε ένα αλαλούμ, καθώς άλλα άκουγα, άλλα γίνονταν. Αυτό με κούρασε αρκετά. Πιστεύω ότι ήταν μια τυπική σχέση, που στην συνέχεια αποδείχτηκε πως τελικά δεν ήταν σχέση. Ένιωσα πολλές φορές να με κοροϊδεύουν, με την έννοια πως δεν πίστεψαν σε εμένα και δεν ασχολήθηκαν σοβαρά, αφού δεν έψαξαν την δουλειά μου και τον χαρακτήρα μου. Για το περιβόητο κάπρι που φορούσα, ήταν μια φόρμα που μου είχε χορηγήσει η ομάδα ας πούμε. Και μιας και έχουν ακουστεί χυδαία πράματα, θέλω να πω πως στην ομάδα είχαμε από μία φόρμα ο καθένας. Θέλοντας να το αναδείξω αυτό, είπα πως αν παίξουμε σε ένα εκτός έδρας παιχνίδι και φάμε στο ξενοδοχείο και πέσει σάλτσα πάνω σε μια φόρμα, πράγμα ανθρώπινο, τι θα κάνει ο παίκτης; Δεν πρέπει να έχει ακόμα μια αλλαξιά; Ακόμα και αυτό που είπα διαστρεβλώθηκε».
Οι σχέσεις σας με τους παίκτες ποιες ήταν;
«Όπως σε όλες τις ομάδες, ήταν καλές. Μπορεί μέσα στο γήπεδο να μην σηκώνω μύγα στο σπαθί μου, αλλά πιστεύω πως υπήρχε η επικοινωνία. Σίγουρα, δεν πίνεις με όλους καφέ, όμως από την στιγμή που κανείς δεν βάζει τον εαυτό του πάνω από την ομάδα είχα καλές σχέσεις».
Στο δεύτερο παιχνίδι με τον Οικονόμο, υπήρξε μια ανακοίνωση των παικτών εναντίον στον Ηλία Κυριακίδη. Πως την σχολιάζετε;
«Για εμένα ήταν μια ενέργεια απαράδεκτη και σαν κίνηση χυδαία. Είναι άσχημη σαν συμπεριφορά και προσβάλει πάνω από όλα το σωματείο. Θέλω να ξέρετε πως με την ΑΕΛ ασχολείται όλη η Ελλάδα. Είναι μια κίνηση που προσέβαλε όλον τον σύλλογο. Την κατακρίνω και δεν θα έπρεπε ποτέ να γίνει κάτι τέτοιο».
Ποιες ήταν οι σχέσεις σας με την Ερασιτεχνική;
«Οι σχέσεις μας ήταν καλές, αλλά από ένα διάστημα και μετά δεν είχα κάποια υποστήριξη. Το καταλαβαίνω και είναι κατανοητό, μιας και δεν είχα μιλήσει μαζί τους για να έρθω στην ομάδα. Πιστεύω ότι θα μπορούσαν πάντως να είναι πιο κοντά στον προπονητή της ΑΕΛ, με την ιδιότητα πάντα και όχι με την προσωπικότητα. Δεν ήμασταν ούτε πολύ κοντά, ούτε και πολύ μακριά».
Στην Λάρισα κρατήσατε επαφές και φιλίες. Τι άλλο κρατάτε από το πέρασμα σας στην ομάδα;
«Είναι πολλά αυτά που μπορώ να κρατήσω και προσπαθώ να κρατάω όμορφες εικόνες. Πιστεύω πως κάθε Έλληνας προπονητής θέλει να δουλέψει στην ΑΕΛ. Εγώ το κατάφερα και πιστεύω ότι στο αγωνιστικό κομμάτι ανταποκρίθηκα. Στο προσωπικό, είναι άλλοι αρμόδιοι να με κρίνουν. Είναι ίσως η μοναδική πόλη στην χώρα που ζει τόσο έντονα τον παλμό της ομάδας. Έχω τονίσει πως αυτό που μπορεί να κάνει ξεχωριστή την ΑΕΛ, είναι πως μπορεί να αναδείξει πολλά πράματα. Αν ο κόσμος σταθεί δίπλα στην ομάδα και μπουν στερεές βάσεις και θεμέλια, μπορεί να δημιουργηθεί κάτι για το οποίο θα μιλάει όλη η χώρα».

Σχόλια