Κούγιας:«Ο Μελισσανίδης αντιγράφει το μοντέλο Μαρινάκη»!

Στον Μetropolis 95,5 μίλησε σήμερα το μεσημέρι ο γνωστός ποινικολόγος Αλέξης Κούγιας. Μεταξύ άλλων μίλησε για τον Βαγγέλη Μαρινάκη, τον Ιβάν Σαββίδη, αλλά και όλα τα πρόσωπα που απασχολούν την ποδοσφαιρική επικαιρότητα σχετικά με τις επικείμενες εκλογές της ΕΠΟ.

Αναλυτικά η συνέντευξη: 
Άξιζε τον κόπο που δεν ξεκίνησε το πρωτάθλημα,όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο να ξεκινήσει; Συνέβη κάτι στο μεσοδιάστημα που να σας πείθει ότι αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα που ενδεχομένως υπάρχουν, με διαπλοκή, με διαφθορά, με παθογένειες στο ελληνικό ποδόσφαιρο ή τζάμπα δεν βλέπαμε ποδόσφαιρο τόσο καιρό;«Επί της ουσίας δεν έγινε τίποτα. Απ’ ό,τι βλέπετε, εκτός του ότι επανήλθαν οι δικαστές και η επιτροπή δεοντολογίας, που δεν έχει καμία σχέση με το αγωνιστικό μέρος του ποδοσφαίρου, οι διαιτητές που είναι στον πίνακα των διαιτητών είναι οι ίδιοι. Εκείνο που άλλαξε είναι η κεντρική επιτροπή διαιτησίας, που είναι σημαντική εξέλιξη αυτό».
Άλλαξε προς τον επιδιαιτητή τον οποίο θα τον χρειαζόμασταν αν δεν συμφωνούν οι δύο αρχιδιαιτητές.«Είναι σημαντική εξέλιξη…»
Λέτε να έχουμε συχνά διαφωνίες; Θα βλέπουμε συχνά τον κ.Βασσάρα;«Ναι, φυσικά.  Γιατί είναι δύο διαφορετικών φιλοσοφιών εκπρόσωποι. Ο ένας είναι το alter ego του Δούρου, δηλαδή βλέπεις Γκρούτσης και πηγαίνεις στον Δούρο κατευθείαν».
Ενώ ο Σαραϊδάρης που είναι από τη δική σας μεριά, από τη μεριά της Λίγκας;«Κοιτάξτε είχαμε και μια συγκέντρωση σήμερα, μία συνάντηση. Του εξήγησα κι εγώ προσωπικά πόσο παντοδύναμος είναι, αφού το τι συμβαίνει στην ΕΠΟ εξαρτάται από τις εκλογές, ο ίδιος είναι μια επιλογή δική μας κι είναι μια επιλογή αυτών που πληρώνουνε στο ποδόσφαιρο και φαίνεται να το έχει συνειδητοποιήσει και ο ίδιος – μια πολύ σημαντική παράμετρος. Εγώ θα ευχόμουν να παραμείνει ο Βασσάρας, γιατί δεν βλέπω κάποιον καλύτερο, εκτός –κατά κάποιον τρόπο- του Κάκου. Όχι ότι είναι καλύτερος, αλλά είναι μια εξίσου λογική επιλογή, ακόμη κι αν αλλάξει η διοίκηση της ΕΠΟ, αλλά σημασία έχει να αλλάξει η νοοτροπία. Γιατί τα θεσμικά όργανα έχουν σωστά θεσμικά πλαίσια, απλώς αλλάζουν οι ανθρώπινες συμπεριφορές».
Είπατε ότι δεν έχει αλλάξει η λίστα των διαιτητών, από την άλλη μεριά όμως προκύπτει από το ρεπορτάζ ότι υπάρχει μία συμφωνία κυρίων αν θέλετε προκειμένου να μη χρησιμοποιούνται αυτοί οι οποίοι θεωρούνται «κόκκινα πανιά». Υπάρχει τέτοια συμφωνία;«Ναι, υπάρχει».
Δηλαδή, δεν θα δούμε Σπάθα, δεν θα δούμε Δημητρόπουλο; Δεν θα δούμε Μάνταλο στις πρώτες αγωνιστικές;«Όχι. Υπάρχει μία συμφωνία. Τα πρόσωπα τα οποία –είτε δικαίως, είτε αδίκως- αποτελούν και τα πρόσωπα τριβής όσων αφορά τους διαιτητές του πίνακα, δεν θα συμπεριληφθούν στους ορισμούς. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι και μετά τις εκλογές της ΕΠΟ θα υπάρχουν διαιτητές κοινής αποδοχής».
Άρα τα εν λόγω πρόσωπα είναι σε καραντίνα σίγουρα μέχρι τις εκλογές της ΕΠΟ και ενδεχομένως και μετά από αυτές;«Ναι, είναι ένα ενδεχόμενο».
Άρα καταλαβαίνω ότι δε συμφωνούν μόνο οι τρεις μεγάλοι – ΠΑΟΚ, Παναθηναϊκός, ΑΕΚ- , αλλά συμφωνείτε κι οι υπόλοιπες ΠΑΕ ότι υπάρχει πρόβλημα με αυτούς τους διαιτητές.«Εντάξει, υπήρξε πρόβλημα με διαιτητικές συμπεριφορές αυτών των συγκεκριμένων και δεν είναι και τρελοί οι συνάδελφοί μου του ΠΑΟΚ και του Παναθηναϊκού. Υπάρχουν και διαιτητές που μπορεί να είναι δεκτοί κι από τους μεν και από τους δε, αλλά να μην είναι αρεστοί σε μένα. Το θέμα είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερος βαθμός αποδοχής από μεγαλύτερο αριθμό ΠΑΕ και να μην υπάρχει και αμφισβήτηση. Αλλά, αν λειτουργήσει σωστά ο Σαραϊδάρης, νομίζω πως δεν θα υπάρξει τριβή».
Ο Σαραϊδάρης όπως είπατε είναι πανίσχυρος. Αφού στηρίζεται από εσάς, από τη Λίγκα, λογικά θα μπορεί να περνάει τις γραμμές της Λίγκα. Έτσι δεν είναι;«Αυτό του είπα. Πήρα τον λόγο και του είπα πρέπει να συνειδητοποιήσεις το πόσο παντοδύναμος είσαι, γιατί από εσένα εξαρτάται η επιτυχία ενός μοντέλου, το οποίο αποτελεί μεγάλη κατάκτηση για εμάς. Είναι όνειρο ζωής για όλους εμάς που είμαστε και μεγαλύτεροι».
Είναι αλήθεια ότι ζήτησε να έχετε επαφή μόνο με e-mail και όχι προσωπικά με τους προέδρους;«Όχι, όχι, δεν ζήτησε κάτι τέτοιο ο ίδιος. Έγινε μία συμφωνία μεταξύ μας η οποία ορίζει κανείς από εμάς να μην του τηλεφωνεί, να μην τον συναντά, ούτε να του κάνουν παράπονα. Να είναι αυτός ο εφαρμοστής αυτής της αποφάσεως. Κι αν συμβεί κάτι στραβό, να τον καλέσουμε, να αποφύγουμε κατά κάποιον τρόπο τις δηλώσεις μας για τους κακούς διαιτητές, αφού άλλωστε υπάρχει ο αδιάψευστος μάρτυρας της τηλεόρασης κι αν πρόκειται να κάνουμε μια κριτική, να την κάνουμε στο συμβούλιό μας».
Είχαμε εξελίξεις χθες και με την εγκληματική οργάνωση.«Αναμενόμενο αν και δυσάρεστη έκπληξη η προφυλάκιση του Βαγγέλη Μαρινάκη, γιατί ακύρωσε την πρόταση. Δείχνει προκατάληψη. Αυτή η πρόταση δεν έχει καμία πιθανότητα, ακόμη κι αν την απόφαση την έβγαζε ο Αλαφούζος, σαν να ήθελε να δείξει κάτι σε κάποιους ο κ.Δασκαλόπουλος».
Επηρεάζει την ουσία της πρότασης ή μόνο το κομμάτι της πρότασης για προφυλάκιση;«Δεν έχω τη δυνατότητα, γιατί δεν έχω όλο το υλικό της δικογραφίας, για να πω αν είναι σωστή η πρόταση ή όχι, αλλά να ξέρετε ότι ένας εισαγγελέας είναι καλυμμένος και νομικά ακόμη κι αν δεν έχει αποδεικτικά στοιχεία σε μία πρότασή του. Γιατί για μία πρόταση αρκεί η πιθανολόγηση ότι διαπράχθηκε κάτι. Για να καταδικαστεί όμως κάποιος πρέπει να υπάρχουν πλήρεις ενδείξεις. Και μία αμφιβολία να υπάρχει, αθωώνεται».
Πάντως αυτοί είναι που θα αποφασίσουν και το αν θα πάει σε δίκη και για το αν θα προφυλακιστεί.«Βεβαίως, έχω την άποψη όμως ότι δεν υπάρχει συμβούλιο που να αποφασίσει σ’αυτό το δικαστικό στάδιο (ήταν άλλο δικαστικό στάδιο όταν απολογήθηκε ο κ.Μαρινάκης) αν πρέπει να κρατηθεί προσωρινά ή όχι. Σε δίκη θα πάει 100%, ίσως για άλλα αδικήματα. Εγώ έχω κάποιες ενστάσεις…».
Σας έχουν κατηγορήσει ότι έχετε μεταβάλλει τη στάση σας έναντι του κ.Μαρινάκη. Όπως είχε πει ο Βίκτωρ Μητρόπουλος τον λέγατε βομβιστή και τρομοκράτη και τώρα τον παρουσιάζετε σαν τον καλύτερο άνθρωπο.«Βομβιστή και τρομοκράτη δεν μπορώ να τον πω, γιατί δεν έχω εμπλακεί σε υπόθεση βομβισμού με τον Μαρινάκη, οπότε δεν με αφορά. Αν και υπάρχει και απαλλαγή του ανακριτή για τη συγκεκριμένη υπόθεση. Εμένα όμως δεν με αφορά. Είναι αλήθεια όμως, όσον αφορά την κατάθεσή μου, τη θέση του Μαρινάκη και την παράνομη συμπεριφορά του, που υπήρξε, έχω αλλάξει την ποιοτική του συμμετοχή. Τη στάση μου όμως δεν την άλλαξα τώρα, αλλά έναν χρόνο πριν στον ανακριτή. Κάποιοι όμως, όπως ο Μπέος κι ο Μητρόπουλος, για τους δικούς τους λόγους, προσπαθούν να πνίξουν οποιονδήποτε προσπαθεί να αναδείξει τις δικές τους συμπεριφορές και τις βλάβες που έχουν κάνει στο ποδόσφαιρο».
Πώς γίνεται όμως να έχετε αλλάξει στάση υπέρ του κ.Μαρινάκη, αλλά στις εκλογές της ΕΠΟ να υποστηρίζετε τον κ.Σαββίδη;«Γιατί; Είμαι υπάλληλος του Μαρινάκη; Δεν είμαι από τα πρόσωπα που εξαρτώνται από κάποιους… Δεν είπα ότι αυτά που έχει κάνει ο Μαρινάκης στο ποδόσφαιρο είναι καλά. Μίλησα υπέρ του σε νομικό επίπεδο. Δεν άλλαξε η γνώμη μου για το κακό που έκανε ο Μαρινάκης στο ποδόσφαιρο, σε εμένα και στην ομάδα μου. Είναι ακριβώς η ίδια που ήταν εξ αρχής».
Άρα υποστηρίζετε ότι το καλό για το ποδόσφαιρο είναι να πάμε σε αυτό που μας οδηγεί η αντιπολίτευση, η οποία στηρίζεται από συγκεκριμένες ομάδες στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο και από τον συγκεκριμένο υπουργό Αθλητισμού;«Δεν θα έλεγα αυτό, γιατί αν σκεφτείς ότι αντιπολίτευση αυτή τη στιγμή είναι ο Μητρόπουλος, ο Μπέος, ο Γιάννης ο Παπαδόπουλος κ.α. Εγώ κράτησα απόμακρη στάση και από τον Παναθηναϊκό και από την ΑΕΚ και μίλησα για τον Σαββίδη. Τον μόνο άφθαρτο που δικαιούται να ομιλεί. Και έχει βάλει και πραγματικά χρήματα… Αν με ρωτούσατε μεταξύ προσωπικοτήτων Μαρινάκη, Μελισσανίδη, Αλαφούζου, Μητρόπουλου και όλοι οι άλλοι που αναφέρονται σε μία αλλαγή στο ποδόσφαιρο, εγώ είμαι με τον Σαββίδη. Γιατί βλέπω πως σε ό,τι έχει πει ο άνθρωπος έχει καλή προαίρεση, βλέπω ότι ο δρόμος που διάλεξε δεν είναι να διαμαρτύρεται και να ‘χει ένα κανάλι ή μια εκπομπή για να διώξει τον Μαρινάκη και να πάρει αυτός το πρωτάθλημα. Αλλά διάλεξε τον δρόμο της επένδυσης, της δημιουργίας μίας καλύτερης ομάδας, διαλέγει καλύτερο πρόεδρο, καλύτερο προπονητή, καλύτερα στελέχη και προσπαθεί να αποψιλώσει τον αντίπαλό του μ’έναν υγιή τρόπο. Δεν τον έχω συναντήσει ποτέ τον Σαββίδη, μόνο τον Γκαγκάτση συναντώ συχνά που είναι εξαιρετικός από κάθε άποψη. Μέσα από αυτόν αξιολογώ και τον Σαββίδη, αφού είναι η φωνή και οι αισθήσεις στο συμβούλιο. Προτιμώ λοιπόν το μοντέλο Σαββίδη και όχι το μοντέλο Μελισσανίδη που είναι αντιγραφή του μοντέλου του Μαρινάκη, ούτε του Αλαφούζου που δεν κάνει τίποτα για την ομάδα, αλλά έχει τον Θωμαϊδη και δεν κοιτά να χτίσει, αλλά να γκρεμίσει και το παραμικρό που χτίζεται… Εγώ τον Θωμαϊδη τον χρησιμοποίησα και με χρησιμοποίησε. Όταν μου έστηναν τα παιχνίδια για τα οποία είναι κατηγορούμενος ο Μαρινάκης κι οι διαιτητές και για τα οποία δεν έχω πάρει ούτε μια λέξη πίσω, δεν είχα άλλο βήμα να εκφράσω την απελπισία μου πέραν από την εκπομπή του στο ΣΚΑΙ αρχικά και την εκπομπή του στον Αλαφούζο μετά. Κάποιοι δεν κατάλαβαν ότι το κάνω για προσωπικό μου συμφέρον και νόμιζαν ότι είμαι του Αλαφούζου. Όταν πήγε να μου κλέψει ο Αλαφούζος έναν παίκτη, τον Πλέγα, χωρίς να πάρω ούτε ένα ευρώ, τότε έκανα δηλώσεις κατά του Αλαφούζου και από τότε ο Θωμαϊδης-μάλλον κατ’εντολή του αφεντικού του- προβάλλει ακόμη και πράγματα της ιδιωτικής μου ζωής στην εκπομπή του… Με έχει στο ίδιο επίπεδο με αυτούς τους κακοποιούς του ποδοσφαίρου».
Τέλος, θεωρώ πως η δήλωσή σας για τον Τάσο Παπάζογλου σας τιμά και θα πρέπει όλοι να σκέφτονται έτσι, γιατί η υγεία των ανθρώπων είναι πάνω από όλα.«Άμα δείτε το ένα μου γόνατο, θα δείτε πως έχει ακριβώς αυτό που έχει κι ο Τάσος, γι’αυτό δεν έπαιξα σε υψηλό επίπεδο όταν ήταν να παίξω. Αλλά δεν είναι εκεί το θέμα. Αυτά τα παιδιά έχουν ορισμένο χρόνο επαγγελματικής ζωής και είναι κρίμα να σου συμβαίνει αυτή η ατυχία. Το παιδί με το οποίο έγινε η σύγκρουση, ο Βαρέλα, έβαλε τα κλάματα όταν το έμαθε. Είμαστε συγκλονισμένοι. Αυτό το παιδί θα το υιοθετήσουμε σαν ΑΕΛ.
Τέλος, θέλω να σας πω ότι στεναχωριέμαι γιατί φιλοξενούνται σε εκπομπές όπως τη δική σας άνθρωποι που δεν γνωρίζουν τι έχω βιώσει εγώ στο παρελθόν από τον Μητρόπουλο… Τα τελευταία 30 χρόνια. Και δεν μιλάω για τα λεφτά που έχω χάσει. Για τις συμπεριφορές των διαιτητών μιλάω και για αυτούς που είναι από πίσω τους. Εγώ έχω βγάλει τίμια τα λεφτά μου και σ’ένα κρίσιμο σημείο, που πάω κι εγώ να πιω νερό με δική μου Σούπερ Λίγκα και που μπορώ να επηρεάσω και την εξέλιξη του ελληνικού ποδοσφαίρου πάνε να με αποψιλώσουν άνθρωποι όπως ο Μητρόπουλος, ο Μπέος».

Σχόλια